Kizökkentünk a megszokott kerékvágásból és nem látjuk tisztán, mi lesz a folytatás. A jóslatok is kellően bizonytalanok, akadnak bizakodóbb előrejelzések, de szép számmal érkeznek vészjósló vélemények. Hogyan érinthet ez személyesen minket? Leginkább csak sejtjük, találgatni tudunk. A napi negatív híráradat pedig nehezíti a pozitív irányú szemléletünket.

A szorongás a bizonytalan helyzetben indokolt, de nem jó. Terheli lelkiállapotunkat, a huzamosabb ideig terhelt lélek pedig megbetegítheti a testet, gyengítheti az immunrendszert, funkciózavarokhoz vezethet. Mit tehetünk mégis, hogy ellensúlyozzuk ezt a negatív nyomást?

A szorongás oldására több technika létezik, adunk néhány tippet:

  • Figyeljünk egy kicsit befelé, tisztázzuk magunkban érzéseinket. Fogalmazzuk meg pontosan – le is jegyezhetjük – mi az, amitől a legjobban tartunk és azok lehetséges következményeit. Így tárgyiasítani tudjuk félelmeinket.
  • Beszéljünk kétségeinkről. Az aggodalmakat kibeszélni magunkból, felér egy kisebb terápiával. Találjuk meg a megfelelő személyt hozzá, aki türelmesen végighallgat és nem kezd okító kiselőadásba.
  • Tegyük stabillá a napirendet, szánjunk elég időt és megfelelő légkört a pihenésre, alvásra.
  • Tanuljuk a meditációt, a relaxációs technikákat, komolyan rendet tehetnek lelkünkben, testünkben.
  • Foglalkozzunk többet azokkal a dolgokkal, amiket szeretünk, így pozitív energiát nyerünk.
  • Mozgassuk meg magunkat, sportoljunk, keressünk otthoni edzéseket.
  • Engedjünk magunkhoz napfényt, ha másképp nem megy, az ablakon keresztül, vagy egy rövid séta alkalmával.
  • Díszítgessük otthonunkat, vigyünk a lakásba virágokat.

Reméljük, hogy a bizonytalanság ellenére sikerül úrrá lenni a valós, vagy kevésbé megalapozott félelmeken!

Tudj meg többet rólunk!